הדף השבועי תשעז

הדף השבועי לפרשת וירא תשעז

רש"י רואה את הפרשה שלנו, פרשת 'וירא', כממשיכה ישירה של הפרשה הקודמת, 'לך לך', ולא רק בגלל שהיא ממשיכה לעסוק באברהם ושרה אלא בעיקר בגלל הפסוק הראשון הפותח אותה –

וַיֵּרָ֤א אֵלָיו֙ ה֔' בְּאֵֽלֹנֵ֖י מַמְרֵ֑א וְה֛וּא יֹשֵׁ֥ב פֶּֽתַח הָאֹ֖הֶל כְּחֹ֥ם הַיּֽוֹם.

על כך אומר רש"י –

לבקר את החולה.

כזכור, פרשת 'לך לך' הסתיימה בברית המילה שעשה אברהם, ואילו כאן –

אמר רבי חמא בר חנינא יום שלישי למילתו היה ובא הקב"ה ושאל בשלומו.

זה פירוש יפה מאוד, אבל מדוע בכלל רש"י נזקק לפרש כך ומדוע לא פרש את הפשט הפשוט שהקב"ה נראה אל אברהם, שהרי זו איננה הפעם הראשונה שנאמר על אברהם שהקב"ה נראה אליו. כך היה בתחילת פרשת לך לך –

וַיֵּרָ֤א ה֙' אֶל אַבְרָ֔ם וַיֹּ֕אמֶר לְזַ֨רְעֲךָ֔ אֶתֵּ֖ן אֶת הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֑את.

וכך הופיע אף בסוף הפרשה שוב –

וַיֵּרָ֨א ה֜' אֶל אַבְרָ֗ם וַיֹּ֤אמֶר אֵלָיו֙ אֲנִי אֵ֣ל שַׁדַּ֔י הִתְהַלֵּ֥ךְ לְפָנַ֖י וֶֽהְיֵ֥ה תָמִֽים.

אגב, גם אצל גדולי עולם אחרים – מופיע שהקב"ה נראה אליהם לפני שדיבר אליהם. מה מיוחד כאן שרש"י נזקק להסביר לנו שהיראות זו מחמת חוליו של אברהם באה? כמדומני שיש כאן מהפכה שרש"י ביקש שנשים אליה לב בתחילת הפרשה, והיא מהווה יסוד גדול בהבנת כל עניינו של אברהם בעולם.

הורדה והדפסה של הדף השבועי לפרשת וירא

דיון

סגור לתגובות.

הודעות אחרונות

השיעורים הבאים

אין אירועים קרובים

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי השיעורים ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

שיעורים לפי מיקום

עמודים

%d בלוגרים אהבו את זה: