הדף השבועי תשעז

הדף השבועי לפרשת יתרו תשעז

תחילתה של פרשתנו בדמותו של יתרו ובהגעתו אל משה –

אֶ֨ל הַמִּדְבָּ֔ר אֲשֶׁר ה֛וּא חֹנֶ֥ה שָׁ֖ם הַ֥ר הָֽאֱלֹהִֽים.

רש"י פותח את ביאורו לפרשה במשפט מפורסם –

מה שמועה שמע ובא? – קריעת ים סוף ומלחמת עמלק.

רש"י מביא את המקור לדבריו ממסכת זבחים (דף קט"ז.) ואף מצטט את המקור בפירוש. שאלתו של רש"י ואף תשובתו מחייבים הבנה. הקושי בדברי רש"י הוא – מדוע רש"י נדרש כלל לשאלתו, שהרי הכל מפורש בפסוק –

וַיִּשְׁמַ֞ע יִתְר֨וֹ כֹהֵ֤ן מִדְיָן֙ חֹתֵ֣ן מֹשֶׁ֔ה אֵת֩ כָּל אֲשֶׁ֨ר עָשָׂ֤ה אֱלֹהִים֙ לְמֹשֶׁ֔ה וּלְיִשְׂרָאֵ֖ל עַמּ֑וֹ כִּֽי הוֹצִ֧יא ה֛' אֶת יִשְׂרָאֵ֖ל מִמִּצְרָֽיִם.

יתרו שמע 'את כל אשר עשה אלהים למשה ולישראל'. מפורש! ותשובתו של רש"י גם היא מצריכה הבנה – נכון שקריעת הים ומלחמת עמלק הם שני אירועים רבי עוצמה שהתרחשו בסוף הפרשה הקודמת, אבל הפסוק הרי מנמק את הגעת יתרו בסיבה כללית הרבה יותר ואומר שיתרו שמע את אשר 'הוציא ה' את ישראל מצרים', כלומר בין היתר אכן הייתה גם מלחמת עמלק וגם קריעת הים אבל הקב"ה עשה עוד הרבה דברים נוספים שיתרו שמע גם אותם, ואם כן מדוע מצוינים בפסוק אך ורק שני האירועים הללו?

הורדה והדפסה של הדף השבועי לפרשת יתרו

דיון

סגור לתגובות.

הודעות אחרונות

השיעורים הבאים

אין אירועים קרובים

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי השיעורים ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

שיעורים לפי מיקום

עמודים

%d בלוגרים אהבו את זה: