הקריאה שניה בפרשתנו עוסקת בין היתר במשמעותו של הבגד הקטן ביותר של הכהן הגדול, החושן, 'זרת אורכו וזרת רוחבו' וב'שלישי' אנחנו מגיעים אל הבגד הגדול ביותר –
המעיל.
המעיל מונח על הכהן הגדול מלמעלה עד למטה. ייחודיותו של המעיל אינה רק בגודלו, ייחודו הוא בכך שהוא מעיל כולו תכלת וכדברי רש"י –
כולו תכלת שאין מין אחר מעורב בו.
אמנם, יש הרבה תכלת לא רק בבגדי הכהן הגדול אלא בעיקר במשכן, ביריעות, בפרוכת – אך תמיד נמצא שהתכלת מעורב בעוד משהו – בתולעת שני, בשש משזר וכו'. המעיל, לעומת זאת, כולו אך ורק תכלת.
המעיל הזה שהוא כולו תכלת חייב להיות אחד – כמו שאר בגדי הכהונה – אך יש בו דין מיוחד, לגבי השפה שלו – הצווארון, צריך להיות כפול – 'כפי תחרה', על מנת ש-'לא ייקרע'.
חז"ל למדו להלכה שהציווי אינו רק לדאוג שהמעיל יהיה באופן שלא יקרע אלא שמי שחס וחלילה קורע את המעיל עובר בלא תעשה.