הדף השבועי תשעז

מה למעלה קורח תשעז

ערעורו של קרח על הכהונה הביא לניסים גדולים והירואיים – האדמה פצתה את פיה ובלעה את קרח ועדתו, האש יצאה מן השמיים ושרפה את מקטירי הקטורת ואהרן הלך ועצר את מלאך המוות. כעת אנו מגיעים אל נס אחר לגמרי, נס שנראה הרבה יותר שקט, אולי אפילו קצת רומנטי – נס המטה.
הקב"ה מצווה על משה שכל נשיא שבט יביא אליו את מטהו, עליו ירשם שמו –

וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר אֶבְחַר בּוֹ מַטֵּהוּ יִפְרָח

לא ישרף, לא ימות, לא תבלע האדמה – 'רק' יפרח. המטות מונחים במשכן והנה למחרת בבוקר –

וַיָּבֹא משֶׁה אֶל אֹהֶל הָעֵדוּת וְהִנֵּה פָּרַח מַטֵּה אַהֲרֹן לְבֵית לֵוִי וַיֹּצֵא פֶרַח וַיָּצֵץ צִיץ וַיִּגְמֹל שְׁקֵדִים

הנס הזה כל כך פשוט אבל כל כך אדיר וגדול שרק את הנס דורש הקב"ה ממשה להשאיר אותו למשמרת, אות עולם –

לִפְנֵי הָעֵדוּת לְמִשְׁמֶרֶת לְאוֹת לִבְנֵי מֶרִי

וכך מלמדים אותנו חז"ל  היה יחד עם הארון גנוז גם מטה אהרן, ושקדיו ופרחיו איתו. ננסה להבין את טיבו של הנס הזה, שיש בו דבר והיפוכו – מצד אחד, פריחת מטה זהו נס שלמעלה מן הטבע. מטה אחד מתוך שנים-עשר מטות שרק הוא פורח, זה איננו דבר טבעי. מצד שני – מדוע הנס מופיע במתכונת של מעין צמיחה טבעית – הוצאת פרח, לאחר מכן ציץ ולבסוף 'ויגמל שקדים'? הרי באותה מידה הנס יכול היה להתרחש
שהמטה יגמול שקדים כבר מההתחלה, יחד עם הפרחים? האם זהו טבע או למעלה מן הטבע? מה המגמה בנס הזה?

להורדת הקובץ להדפסה

דיון

סגור לתגובות.

הודעות אחרונות

השיעורים הבאים

אין אירועים קרובים

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי השיעורים ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

שיעורים לפי מיקום

עמודים

%d בלוגרים אהבו את זה: