הדף השבועי תשעז

השיעור השבועי לפרשת בלק תשעז

השיעור בירושלים, פרשת בלק תשעז. האזנה / שרת2

חז"ל אומרים – "משה כתב ספרו ופרשת בלעם", דהיינו הוא כתב את ספרו ואת מה שנראה הכי אנטיתזה לספרו – פרשת בלעם.
נרצה לעסוק ולהגיע בשיעורנו זה דווקא אל סופה של הפרשה, המדברת כבר על תחילת פרשת פנחס.
אחרי כל סיפור הקללות של בלעם, הנבואה הגדולה שלו ועצתו לבלק, מתחילה התורה, במפטיר של פרשת בלק, בסיפור שנראה כשייך בכלל לפרשה הבאה:
וַיַּרְא פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן וַיָּקָם מִתּוֹךְ הָעֵדָה וַיִּקַּח רֹמַח בְּיָדוֹ:
וַיָּבֹא אַחַר אִישׁ יִשְׂרָאֵל אֶל הַקֻּבָּה וַיִּדְקֹר אֶת שְׁנֵיהֶם אֵת אִישׁ יִשְׂרָאֵל וְאֶת הָאִשָּׁה אֶל קֳבָתָהּ וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:
וַיִּהְיוּ הַמֵּתִים בַּמַּגֵּפָה אַרְבָּעָה וְעֶשְׂרִים אָלֶף:

וכביכול העיקר חסר מן הספר – כבר ראינו בכמה מקומות בעבר שהפרשה מסיימת בעניין הפרשה הבאה כי לא ניתן היה לסיים את הפרשה בלא העניין הזה, למשל פרשת בראשית המסתיימת עם סיפור הולדתו של נח ופרשת נח החותמת בהולדת אברהם. אך בפרשתנו זה נעשה באופן מאוד מוזר – הסיפור מופיע בפרשת בלק ובפרשת פנחס יש לנו תוספת על נתוני הסיפור, מספרים לנו את השמות. אצל נח ברור שהוא החתימה של כל פרשת בראשית כי הוא התכלית של כל השלשלת, 3 ולכן מובן שמתייחסים אליו למרות שהעיקר יהיה בפרשה הבאה, וכך גם אצל אברהם. אבל כאן, בפרשיות בלק ופנחס, זה נעשה בצורה שונה ומאוד מוזרה.

הורדה והדפסה של הדף השבועי לפרשת בלק

דיון

סגור לתגובות.

הודעות אחרונות

השיעורים הבאים

אין אירועים קרובים

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי השיעורים ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

שיעורים לפי מיקום

עמודים

%d בלוגרים אהבו את זה: